anonym (18.232.*.*)
pondelok 6. februára 2023, meniny má Dorota, Dorisa, Titanila
Hľadať (ALT+S):
☢ Rádioaktivita
113 nSv/h
06.02.2023 10:12
Dar
53,50 €
od 30.08.2008
 

2615302127/1100
účel platby "dar"
AViPro
Počet prístupov:
741989
(online: 8)

PayPal

Články

Doplnené: Otvorený list - nákupy výpočtovej techniky a spotrebného materiálu
22.08.2011 - Hosť
Zverejnil: Uhlik
(doplnené o odpoveď primátora mesta Stará Ľubovňa)

Vážený pán primátor,

žiadam Vás o podanie vysvetlenia, na základe akého aktu je vykonávaný nákup výpočtovej techniky a spotrebného materiálu od spoločnosti Comcas, s.r.o. a akým spôsobom sa vykonáva návrh a kontrola ich cien oproti bežným predajným cenám.

Pri náhodnej kontrole cien dodanej výpočtovej techniky v objednávke č. 2011050/2011 a následne vo faktúre FV110196 zo dňa 20.4.2011 som objavil o 43% predraženú položku a to “HP 146GB 15K 2.5 SAS DP HDD”, ktorá bola spoločnosťou Comcas, s.r.o. dodaná v cene 355€/ks s DPH, pričom bežná predajná cena tohto tovaru je 248€/ks s DPH a teda Mesto pri nákupe 2ks tohto tovaru zaplatilo zbytočne o 214€ viac, než pri bežnom nákupe u bežného predajcu tohto tovaru. Podobne tlačiareň “Samsung CLX-3185” dodaná v cene 207€ s DPH dostupná v maloobchodnej cene 185€ s DPH bola teda dodaná o 12% drahšie, než je bežná predajná cena pre koncového zákazníka. Už samotná objednávka č. 2011050/2011 obsahovala takéto predražené ceny, pričom jej celková suma bola už 6967,43€ a faktúra FV110196 bola ešte navyše predražená na 7037,44€ a teda o ďalších 70,01€.

U spotrebného materiálu dodávaného touto spoločnosťou nie je možné z faktúr jednoznačne určiť, či sa jedná o originálne alebo kompatibilné náplne, ale napríklad na faktúre FV110125 z 9.3.2011 položka “Toner HP Q2613X/Lamda”, kde “Lamda” označuje názov výrobcu kompatibilných náplní a teda je možné jednoznačne určiť, že sa nejedná o originálnu náplň, bola dodaná v cene 44,50€, pričom samotným výrobcom udávaná cena pre koncového zákazníka je 38,99€ a teda tento toner bol dodaný s cenou o 14% vyššou než je bežná predajná cena.

Od 3.2.2011 spoločnosť Comcas, s.r.o. fakturovala Mestu spolu 11057,21€, preto žiadam o prešetrenie, či tieto výdavky boli skutočne oprávnené a skutočne najnižšie možné.

Najnovšia objednávka č. 2011152/2011 zo dňa 12.8.2011 obsahuje položky, ktoré sú predražené už v samotnej objednávke Mesta a to “Toner Samsung CLT-C4072S”, “Toner Samsung CLT-M4072S” a “Toner Samsung CLT-Y4072S” v cene 82,01€/ks, ktorý je ako originál bežne predávaný v cene 44,86€/ks a teda len na týchto troch toneroch nakupovaných po 2ks je objednávka predražená celkom o 222,90€. Objednávka ďalej obsahuje pravdepodobne chybu, pretože toner CC530AD je dvojbalenie a teda 1ks obsahuje až dva tonery a cena tohto dvojbalenia je bežne 158€, preto cena objednávky 68,40€ je nereálna, ak sa jedná o originálne dvojbalenie tohto typu toneru. V prípade, že sa jedná o objednávku neoriginálneho kompatibilného toneru, mala by túto informáciu objednávka jednoznačne obsahovať, aby nemohlo dôjsť k zámene originálnych a neoriginálnych tonerov pri dodávke. Napokon atramentová kazeta C9396AE/88XL je objednaná v cene 32€, čo je priemerná predajná cena a u mnohých predajcov je možné ju zakúpiť lacnejšie, preto sa domnievam, že jej cena nie je pre Mesto najvýhodnejšou nákupnou cenou tejto atramentovej kazety.

Vaše vysvetlenie, resp. vysvetlenie osoby zodpovednej za nákup výpočtovej techniky, rovnako ako aj tento otvorený list budem publikovať minimálne na dole uvedených miestach.

S pozdravom
Jozef Uhľár
občan mesta Stará Ľubovňa


Na vedomie: primátor mesta Stará Ľubovňa PaedDr. Michal Biganič, redakcia Stara.sk, stránka Lubovna.sk v sociálnej sieti Facebook

*stránka Lubovna.sk v sociálnej sieti Facebook je momentálne nedostupná

----------------------------------------------------------------

Doplnené 25.8.2011: Odpoveď primátora PaedDr. Michala Biganiča

Srdečne pozdravujem pán Uhľár a zároveň ďakujem za podnet. Určite dám celú záležitosť prešetriť a v prípade, že došlo zo strany zodpovednej osoby k poškodzovaniu mesta a zo strany dodávateľa o vedomé predražovanie uvedených tovarov v porovnaní s cenami na trhu, prijmem potrebné opatrenia. O výsledku kontroly Vás budeme informovať.

S pozdravom

Michal Biganič
primátor

----------------------------------------------------------------

Doplnené 22.9.2011: Odpoveď primátora k otvorenému listu


Share on Facebook
Staň sa členom skupiny Stara.sk na Facebooku a sleduj v reálnom čase všetky aktuálne novinky!

Komentáre

Name
Subject
Comment*
* povinná položka

Poradie komentárov: najnovšie hore, najstaršie dole
Uhlik (18.10.2011, 20:00 @792)
Re: la
dakujem :) ...
la - 84.114.*.* (18.10.2011, 18:17 @720)
pekna praca, uhlik. sikovny si :-)
Stano - 195.68.*.* (26.8.2011, 6:05 @212)
Cuprik sa asi pomylil, urcite mal na mysli Kalkul to je ta predajna v dome sluzieb. To je kseft stareho okresneho prednostu ktory sa zblaznil a rychlo ho vyhodili zo Smeru aby im nekazil "dobre meno" sedel v base, mozno je uz aj na slobode, ja som ho nevidel. On je ten co po rekunstrukcii okresneho uradu zorganizoval novu rekonstrukciu, ale ved preco nie ked to danovy poplatnici zaplatia.
Ale v jednom ma Cuprik pravdu svinstva je tu viac nez dost.
Uhlik (23.8.2011, 22:15 @886)
Re: cuprik
viem, ze to bol iba preklep, ale vyraz "sravodlivost" sa mi k tomuto velmi hodi ... dakujem za inspiraciu ;o) ... kazdopadne, pokusim sa postupne pozriet na vsetky taketo monopoly v nasom meste ...
cuprik - 213.81.*.* (23.8.2011, 21:09 @840)
a este cosi, ked som bol prvý a posledny krat v tej predajni este pred rokmi tak som najskor nechapal ako take cosi moze fungovat, az ked som sa dozvedel ze nielem mestsky ale aj okresny urad nakupuje vsetko u nich, bolo mi to hnet jasne. ale ako som pisal takeho svinstva ja vnasom meste viac.mohol by som to sem napisat ale sravodlivosti by to aj tak nepomohlo
cuprik - 213.81.*.* (23.8.2011, 21:03 @835)
vzdy tam nakupovali, ved to je spriatelena firma, cija manzelka ze tam pracuje?
(c) 1999-2023 Uhlik, uhlik.web v7.0.1.20201119, 0.022s.