Články
Otvorený list primátorovi mesta Stará Ľubovňa
14.11.2011 - Hosť
Zverejnil: Uhlik
(Redakcia Stara.sk nenesie žiadnu zodpovednosť za obsah článku, ktorý je zverejnený tak, ako bol prijatý do redakčnej pošty. Na článku bola vykonaná len gramatická redakčná korektúra.)18.októbra 2011, PodsadekVážený pán primátor, vážené panie poslankyne, vážení páni poslanci MsZ v Starej Ľubovni.
My, občania miestnej časti Podsadek, vyjadrujeme svoju nespokojnosť a rozhorčenie nad tým, ako sa Mesto rozhodlo spraviť z Podsadku ďalšiu Lomničku v okrese. Absolútne nesúhlasíme s tým, aby v našej obci mesto kupovalo nehnuteľnosti a budovalo doslova raj na zemi Rómom. Už sme prišli o kultúrny dom, kde sa v minulosti konali svadby, pohrebné hostiny, schôdze obyvateľov obce, mládež tieto priestory využívala ako mládežnícky klub, mali sme tak knižnicu a v minulosti aj kino. Tento priestor, ktorý postavili naši (bieli) otcovia a praotcovia, sa Mesto rozhodlo podarovať Rómom – komunitnému centru. Samozrejme bez toho, aby sa niekto zaujímal o názor bielych obyvateľov obce. Jednoznačne nesúhlasíme s niečím takým a odteraz, keďže v Mestskom zastupiteľstve nemáme ani jedného poslanca, ktorý by sa o nás zaujímal a hájil by naše záujmy, sa budeme brániť veľmi odhodlane akýmkoľvek ústretovým krokom voči Rómom, ktoré by mali byť na úkor nás, bielych obyvateľov.
Myslíme si, že nevšímavosti už bolo dosť a treba konať voči ľuďom, ktorí nás pomaly a isto takmer vytláčajú z domov. Koľkí mladí ľudia si boli nútení riešiť bytovú otázku hypotékou, či drahým podnájmom, napriek tomu, že majú rodičovský dom, ale nemohli v ňom vďaka tmavým spoluobčanom ostať a nikto sa nepýta, kde na to berieme peniaze. Rieši sa iba otázka cigánov. Kto z Vás – ZASTUPITEĽOV mesta – volených občanmi, medzi ktorých patríme nikdy nepríde, nezaujíma sa o problémy bielych v Podsadku – alebo už vnímate túto obec, ako Lomničku? Na to je ešte priskoro a proti tomu sa budeme odteraz veľmi nahlas brániť!
Len tak mimochodom, pán primátor – dámy a páni poslanci – keby ste mali hlasovať za vznik takejto školy v susedstve svojho domu, či bytu, súhlasili by ste? Alebo sa hráte na ich ochrancov len v prípade, že je to ďaleko od Vášho súkromia a tento krok Vám do osobného života nezasiahne?
Zaujíma sa niekto z Vás o to, v akom stave sú cesty v obci? Viete o tom, že tu žijú aj biele rodiny, ktoré majú malé deti a tie sa nemajú kde hrať? Aj škola a škôlka boli odovzdané Rómom a to nie v stave, aký si pamätáme my, ale modernizované s nemalými investíciami.
Preto Vás žiadame a apelujeme na Vás, ak v pravidelných intervaloch nachádzate finančné prostriedky pre túto komunitu, začnite ich nachádzať aj pre nás, bielu menšinu a spravte kroky, ktoré povedú k spokojnosti občanov s tým, kto nás v MsZ zastupuje, ukončite sústreďovanie svojej pozornosti Rómom a začnite budovať niečo aj pre nás, bielych.
Na záver – my, občania miestnej časti Podsadek a Mýtna ulica, jednoznačne nesúhlasíme so vznikom školy v priestoroch pekárne v obci, ďalej sme proti tomu, aby Mesto akokoľvek združovalo cigánov z okolia do Podsadku. Ďalej žiadame, aby kultúrny dom bol vrátený späť bielym obyvateľom Podsadku a ak nie, tak aby z pekárne bol postavený náhradný kultúrny dom pre bielych, ako aj mládežnícky klub pre bielu mládež. Upozorňujeme Vás – pán primátor a členovia MsZ, že odteraz budeme vo Vašich aktivitách zameraných na zvýšenie životnej úrovne cigánov veľkou prekážkou, pokiaľ budú smerované na územie Podsadku a bude to na úkor životnej úrovne nás, bielej menšiny.
Prikladáme petíciu, kde sú podpísaní všetci obyvatelia Podsadku, Mýtnej ulice, ako aj obyvatelia mesta Stará Ľubovňa, ktorých tento problém zaujal a podporili nás v našej snahe.
V prípade, že predsa len odignorujete náš názor a budete pokračovať v podporovaní cigánov v Podsadku, budeme nútení pokračovať a brániť sa na VÚC alebo u ombudsmana.
S pozdravom,
Obyvatelia miestnej časti Podsadek
Autor: Mikuláš Fedor
Foto: xdim Share on FacebookStaň sa členom skupiny
Stara.sk na Facebooku a sleduj v reálnom čase všetky aktuálne novinky!
Komentáre
Poradie komentárov: najnovšie hore, najstaršie dole
109.158.*.* (10.12.2011, 15:38 @651)
Pochopte jednu dulezitou vec, lidicky zlate tu vubec nejde as tak o Romech, vy sami rikate , ze nemaji zadnou moralku ....no nevim od koho ju maj dostat , uplne vas chapu nemate dostatek financiji a kazdy den bojujete o praci , ikdys neni as tak dobre platena ....a co stoho vypliva, ze tu resite minimalni unik financi s vasich vrecek pre romi a vetsi pre poslancou v tej strane co ste si zvolily ... tm vam chci rict proc odsuzujete jen romi ..ty na vlade sou horsi jak cigani ...ani nemate predtuchy co s vami planujou a proc vlastne tam sou , malo kterymu tam na nas zalezi, skôrej na peniaze a to nikdo neresi , ze poslanec ma aj stirikrat aj vice vetsi plat jak je uvedena minimalna mzda , ktorou oni sami zavedli . Proc si to nejdriv nevyskosej oni sami s takymi zobrackymi peniazmi zit a potom nech menia nazory ....ja chapu ,ze je tu problem ,ale nevidite ,kde by se melo skvôrej zakrocit , lidi otevrete oci a rozhlidni te se neverte temslibum a stale se nic nedeje .....
109.158.*.* (10.12.2011, 15:24 @641)
no spravne jim patrila America ,ale Anglicani a vselijake pristehovalci jim zobrali ,ale to vy dobre vite.......
195.68.*.* (8.12.2011, 8:05 @337)
ja by som im dal ich zem , v Indií!!!
Obyvatel Podsadku - 86.167.*.* (7.12.2011, 0:07 @005)
reakcia
Jak tak se tu divam na ty vase komenty, tak uz mam pochybnosti o lidskej moralke , kde sou ti lidi ktery sem znala , kde sou ty casi kdy lidi umirali za vas , kdo si spomel kolik si rom vytrpel za 2.svetovej valke, ako by ste se citili, kdyby vase deti byli romskeho puvodu a ve skole by se snimi nikdo nechtel bavit ,aj keby byli ze zlata? odsuzovali by ich za jejich puvod ,ktore dite by chtelo sedet mezi takymi detmi a poslouchat jejich urasky nechci se nikoho dotknout ...Ja sama sem polovicanka sem z romskeho puvodu tatinek pochazel z Cech maminka romskeho puvodu ze Slovenska ...muj tata je sice z Ceskeho naroda , ale nikdy neurobil pre nas to co nasa mama , to ona chodila do prace a stale chodi , stara se o nas a nepotrebuje potporu otca on uz totis snami nezije , mamka ho nechala pre jeho agresivitu ..ani nevite jake to je kdys vidite jak vam vlastni otec bije matku a Vy nemuzete nic udelat ...On nas tata ,je mu bylo vzdy vse fuk nestaral se tak jak by mel a na mamu to bylo vsechno ,ucila se semnou aby sem mohla byt neco vic a mela lepsi zivot jak sama mela ona ...proc odsuzujete jich vy sami si skuste zit stech davek a pridete na to , ze tesko len tak tak vyzijete ja sama to vim chvili sem zila u babicky v Podsadku , mamka odisla za robotou do Anglicka , lebo na Slovensku nemala sancu , proc? ptate se proc? No proto, ze je Romka, vyte pochazim z Ceske republiky a kdys sem prvi krat prisla na uzemi Sloveskej republiky myslim do Podsadku a videla v jakych podminkach zijou , ti lidi , povim vam meli sme doma psa a me ho bylo lito venku v boude , mamka mi ho nedovolila vzit do bytu , ale potom sem pochopila ,ze ten nas pes se mel lip jak ti lidi tam vtej "osade" jak vy to mu rikate ...odstrceny jako psi co nepatrej mezi ludskou populaciou vyte jake by to bylo pro vas keby ste vy sami se narodili do romskej rodiny a ta rodina neni as tak rozumovo vyspela a proc to tak je vy sami ste si ich tak naucili jo mysleli ste si ze kdys spinu zametete pod koberec tak uz mate uklizino ? No asi je to vase moralka , prepacte ak sem se dotkla a nebo dotknu ,ale mam jeden dotaz ... Proc , chodite do kostela a tvarite se ze milujete sve bratri na vzajem ? Ne ze bych vas soudila ,ale tak pamatujte , ze otec hore nikdy nezapomene na vase usudky. A Ako muzete odsudovat Romske lidi kdys jim tu pitomou sanci nechcete dat ani ste to neskusili a uz jich odsuzujete ,meli by ste se stidet , ste jako vlci a nevidite lebo ste zaslepeni nenavisti , sak se pozrete okolo sebe a pochopte ze at je to akykoliv stat nepatri nikomu patri kazdymu kdo prijde nemuzete mu to zakazat a ak zakazujete Romovi zit tak mu dejte jeho zem aby mohl zit a nemusel byt pod nekym ako ste vy a mohl myt sva prava protoze ej kdys je nejaka dekladace ludskych prav asi o ni nic nevite delate tu vedu s toho , ale dejte jich do prace a uvidite ze by ste lepsi udelali jak tu papulu otvirali a nadavali a stale si stezovali ako vas maji prijmout mezi sebe , kdys nikdy od vas nic dobre nevideli len same odsku , ze by ste nevim co nechytli a stale proti nim vydeli rozdili opravdu nevim uz pochybuji o tom ze mate v sebe spetku citu asi pro vas je zivot jen o penezich , ale zivot neni jen o tom
195.68.*.* (6.12.2011, 8:25 @350)
cigansky problem vyriešiť treba!!!!! asi pojdem volit Kotlebu (aj ked si myslim že ani oni nič nedosiahnu)!!! ale za pokus to stojí
Majka - 195.68.*.* (4.12.2011, 13:18 @554)
ako sa môže môže niečoho takého zastávať? Je to možné že človek ktorý celý život pracuje, odevádza rôzne poistenia, stará sa o svoje deti a dôchodok bude mať nižší dôchodok ako ony? Ničia nám cestovný ruch.. viď Tatry... a cestu do PP kde množstvo turistov prechádza každý deň... vidia tie osady a ten smrad vo vlaku? Ničia nám prírodu vyrubovaním lesov, ničia nám poľnohospodárstvo pretože kradnu aj to čo im nepatrí... a my im za to dávame ešte nejaké dávky. Mladý človek si chce postaviť dom musí zaplatiť najprv za pozemok potom na archotekta a neviem ešte za čo všetko ony môžu stavať kde chcú... Keď ideš po ulici ešte sa im musíš uhnúť pretože sa bojíš čo ti urobia... Toto je rovnocennosť... Jedna osoba mi povedala príhodu z oblasti kežmarku keď bola rómka pýtať dávky a pracovníčka jej povedala že jej ešte neprišli peniaze... jeju odpoveď bolo že či mi bieli či sa nám nechce robiť... keď bieli chodí poza školu vyhrážajú sa že im vezmu dávky... a cigánovi urobí čo... nič... toto je útláčanie tmavých... o niekoľko rokov tu bude nové Rumunsko a vtedy budete dúfam na seba hrdí... ale ja som zvedavá či Vám ony vtedy dajú to, čo vy dávate im teraz
miki - 85.237.*.* (2.12.2011, 12:31 @521)
Palymu
jasne - Paly - aj sranda musí byť. A cigáni to vždy boli - kočovný - nič také,akože ja im tak hovorím.......a na tie staré ojazdené autá sa choď mrknúť do Podsadku a v osade si postav búdku - tam nepotrebuješ kupovať pozemok,ani stavebné povolenie a budeš ako v raji :-D
Thanatos DarknesFalls - 178.40.*.* (2.12.2011, 0:41 @028)
držte sa
Paly .. vidieť že si nikdy nebol na východe a nevidel čo sa tam deje, ak by ti tí spevavci srali(s prepáčením)pod dverami neviem ako by sa ti ráno chodilo do práce keby do toho zakaždým skočíš ... preskočili by ti plot a kradli peniaze z kuchyne , tvojho psa by zabili a upiekli, alebo ak by nebodaj tvoju starú mamu alebo aj mamu dobili kameňom na smrť pre 15 eur.Povedz to tej rodine čo sa im to stalo a uvidíš aká bude rýchla ich reakcia a tvoje "Vľúdne slová" ale inak zaujímavé že ty by si zasa staval pre Romov, ale ľudia čo sú na ulici , a nie vlastnou vinou , na tých by si kašľal - ty si podľa mňa len ďalší človek čo sa tu opekňuje ...
Paly - 217.31.*.* (1.12.2011, 22:24 @933)
Chcel by som reagovat na Tvoj otvoreny list. Som biely a myslim si ze nasi braria romovia v tvojej reci cigani maju dobre srdce... Oni za to nemozu, ze ich komancovia nenechali kocovat na nasich stepiach...Chcel by si byvat niekde v blizkosti osady? Ja ano, mne by to nevadilo, ved pekne spieavaju, ich deti su vesele... Staci im na prezitie a jezdenie na ojazdenych autach podpora. A za to nemozu, ked niet robotu v nasom kraji. Poznal som niektorrych a ty nekradli, sem tam nieco potiahli, ale iba nieco mensie... Oni sa tu citia doma, ved vela ludi sa ich boji, aj ked su v mensine. Mam jedno riesenie. Dat ciganom, ako ich ty nazyvas, robotu. Mohli by robit v lese, zeny by im varili a nosili im jedlo do lesa. Niektory by mohli studovat. Niektori by kopali kanale a niektori by brali podporu. Mohli by zalozit aj nejaku spevacku skupinu, viedol by ju bieky, aby mali popularitu... Niektorych, ktory maju auto a vodicak, dat robit osobnych soferov vo firmach, alebo na kamionoch, napriklad do Rumunska... Vydis som biely a vedel by som to zariadit. Keby som bol ja primator. Mohli by ste volit mna, hned by to vyzeralo inaksie. Postavil by som im aj 5-8 izbove byty v panelakoch, aby sa netlacili v budach... To je zatial iba moj postreh na zaciatok. Ozvem sa Ti neskol. Paly
Martin - 195.68.*.* (1.12.2011, 0:21 @014)
Pre Benjamina
Daj si znosa dole tie ruzove okuliare :-D
Ked naucis zrat vlka seno tak ti uverim ze prevychovas romov.
Vela uspechov prajem
195.68.*.* (28.11.2011, 1:43 @072)
a co tak si zvolit svojho zastupcu do zastupitelstva anie stale Jelena!!!!!!
SPRAVODLIVOSŤ - 195.68.*.* (27.11.2011, 20:04 @836)
Východisko je vysťahovať rómov späť do ich pravlasti a to je INDIA odkiaľ prišli a budeme mať všetci pokoj, ak nie hrozí nám tu etnická katastrova a týka sa to nás všetkých. Obyvateľ Chmelnice.
Marcela Martinková (27.11.2011, 15:51 @660)
KDE STE BOLI DOTERAZ?
Drzim vam palce obyvatelia Podsadku..
Ale... kde ste boli do teraz obyvatelia Podsadku? tento problém je tu už niekoľko rokov.. do teraz vám to nevadilo? nechápem.. Nemyslíte, že ste zaspali dobu? Čo teraz vlastne chcete? Komunitne centrum je tam (co viem ja) uz minimálne 5 rokov? do teraz vam to neprekazalo? a funguje len cez pracovne dni, takze predpokladam, ze vecer tam mozete mat svadby, ci hostiny cez vikendy. Koho je to chyba, ze nemate zastupcu v zastupitelstve? pokial viem zastupitelstva su verejne, takze kedykolvek tam mozete prist..
Nemyslite, ze je lepsie, aby Róm chodil radsej do skoly, vzdelával sa, nez by mal svoj volny cas marnit vylomeninami? samozrejme Rómov neobhajujem, ale nemyslíte si, že vzdelávaním budú aspoň o trošku lepší ľudia? Nemáte pocit, že prave aj týmto krokom sa mesto snazi riesit tuto tazku situaciu?
nechápem čo vlastne chcete.. takze ak mesto vystaví ihrisko pe deti, pre vás postaví hoc aj nový kulturny dom, co sa tým vyriesi?? toto je podla vas, milí Podsadcania, východisko z vasej situacie..
PS: od kedy ste obec? nieste nahodou mestská cast? :)
Eva - 94.136.*.* (27.11.2011, 8:26 @351)
pre Benjamina
Zdravim,pán Ben- ja-min. Zaujala ma veta, ktoru ste napísali: "Podsádčania, boli Dni dobrovoľníctva, všimli ste si, že práve tí Vaši ,,Cigáni" bez nároku na odmenu upratovali v okolí?" Tak, toto ma dojalo, asi neviete,kto tam robi, ten najväčší bordel, kto počas vyplácania rodinných dávok, hned potom, ako si niečo kupi v obchode hodi na zem. že bez nároku na odmenu???? a čo ešte by im aj odmena patrila???? Nehnevajte sa , ale asi nepoznate ako to v Podsadku funguje, a aky su cigáni.Kedysi dávno tam boli cigáni, ktory boli slušný, ale teraz určite nie. Ved si spomente Vianoce asi pred 2-3 rokmi, ako nedaleko pekarne hnusny cigan znásilnil babku, ktora mu nič nespravila. Pán Ben-ja-min, chem sa opýtať, čo tie biele deti s Podsadku??, kde maju isť oni????,Prečo sa nestaráte aj o mládež s bielou pletou.Ano aj cigáni maju pravo, ale prečo ich ťahať po celej dedine??,ak sa im chete venovať, skuste ist do ich domácnosti.Pochopte že je toho už veľa, neda sa takto fungovať, lebo biely ludia su diskriminovany, nie cigáni.
Benjamín (26.11.2011, 21:17 @887)
minca má dve strany
Dobrý večer, meno Benjamín bolo zvolené pre jeho prenesený význam Ben-já-mín, pretože sa s ním stotožňujem. Nie som zamestnancom KC v Podsádku a ani zamestnancom Mesta SĽ. Pre a S Rómami robím už skoro 20 rokov a nielen z okresu SĽ, ale i z iných okresov. Práca je veľmi náročná a pohltí celý Váš čas, rodinu,záujmy, ak ju chcete robiť aspoň s nejakými výsledkami a tie máme a práve preto fandím ľuďom, ktorí práci v komunitách venujú svoj život, pretože TO niekto musí robiť. Ináč by tieto skupiny obyvateľstva následkom nekontrolovateľného voľného času a beznádeje robili ďaleko horšie veci.V starobe sa chcem pozrieť mojim deťom rovno do očí a s čistým svedomím im povedať, že sme urobili všetko preto, aby ony nežili v uzatvorených getách. A práve preto, že sú nejaké výsledky a je nás viac, ktorí chceme v tejto práci pokračovať i naďalej, aj keď máme veľmi ťažkú pozíciu medzi majoritou i minoritou.Viete koľko je obcí, kde fungujú evanjelizačné centrá s krásnymi výsledkami, kde sú základné i stredné školy, ktorých žiaci majú vyplnený voľný čas a z ich práce a výsledkov sa tešia mnohí ľudia? Podsádčania, boli Dni dobrovoľníctva, všimli ste si, že práve tí Vaši ,,Cigáni" bez nároku na odmenu upratovali v okolí? Že sa tam učia deti základné veci ako šiť, variť, murovať a správať sa? Že si tam píšu úlohy? Že práve preto nebehajú bezprízorne von a nekradnú, nefetujú? Máte pravdu, treba im to vziať, vziať im nejakú tú nádej, že si ich začína niekto vážiť, bude lepšie, keď sa vrátia k tým, ktorí nemajú žiaden záujem a nech neidú oni dobrým príkladom, ale nech sa nechajú stiahnuť pod vodu a VY im tú hlavu pod hladinou pridržte! Mám 3 deti a všetky sa dennodenne stretávajú s Rómskymi deťmi a predstavte si, že ani nedostali besnotu, ani vši, ani sa nezdegenerovali. Práve to si u nich vážim, že neodsudzujú moju prácu, ale ma podporujú a pomáhajú mi v nej.Neničte prosím pomyselné mosty už vybudované na dôvere a nejakých výsledkoch, ale skúste sa pripojiť, alebo aspoň tolerovať jeden druhého, veď o tom je život. Viem, že obe budovy chcú Rómovia svojpomocne poopravovať i za pomoci rôznych inštitúcií a sprístupniť všetkej verejnosti. Mohla by tam byť výrobňa koláčov, kaderníctvo, služby a nie z Eu-fondov a prepáčte, ani ja nemám odtiaľ plat. Vydržte a nechajte im ukázať, či naozaj sú tak neprispôsobiví...A keďže tam môžem aj ja nejakou mierou prispieť, sľubujem Vám, že aspoň tí, s ktorými budeme teraz pracovať budú Vašej časti Podsádku na osoh.P.S. Pán Mikuláš, prijímam návrh na stretnutie, myslím, že si ako civilizovaní ľudia budeme môcť v pokoji prejsť nejaké aspoň nám známe veci. Prajem Vám zatiaľ pokojný zbytok víkendu a ďakujem redakcii, že dáva priestor aj na takéto výmeny názorov, poprípade i stretnutí...
jojo - 91.127.*.* (26.11.2011, 15:00 @625)
Cigáni
Jedine dostať M. Kotlebu do parlamentu a on už s nimi urobi poriadok,to su hoväda nie ľudia,bol som v jarovniciach to podsadok je iba omrvinka.Musime sa biely spojiť a jedine tak niečo dokážeme....
Eva - 94.136.*.* (25.11.2011, 21:18 @887)
Podsadčania, držim vam palce, nech to všetko dobre dopadne. A hlavne ten kulturak, nech vám pan primátor odovzda,aspon v takom stave, ako, ked tam zacali chodit cigani. Je to strašne, že všetko ide ciganom a bielym nič.A dokonca, ake strašne cety su v podsadku. Ved na tej ulici za kostolom, je to niečo strašne, ale každy investuje peniaze len do cigánov, lebo len im treba. Nedajte sa a bojujte zo všetkych síl, je vas tam dosť, tak verim ze to dopadne čo najlepšie.Držim palce Podsadčania
miki - 85.237.*.* (25.11.2011, 19:57 @831)
pre Benjamína 3
.....a keď hovoríte o tom, že všetky deti môžu navštevovať kom.centrum.....pustili by ste medzi nich svoje deti???????? JA NIKDY !!!!!!!
miki - 85.237.*.* (25.11.2011, 18:20 @764)
pre Benjamina 2
juj - ale ma ,,šteklíte,, - že dajte im šancu - ale ja trvám na našom stretnutí - koľko rokov majú šancu? moje nervy - že naša škoda - toto je testér na moje nervy.....
miki - 85.237.*.* (25.11.2011, 17:36 @733)
pre benjamína
rád sa s Vami stretnem osobne. Pokiaľ budú medzi nami takí ako Vy, čo sa ich budú zastávať a tvrdiť, že liať do nich tieto zbytočne vyhadzované peniaze, vždy im bude fajn. Ak máte záujem stretnúť sa - napíšte tu reakciu a ja Vám dám mail na mňa. Osobne s Vami rád podiskutujem a ubytujem Vás na mesiac v ich susedstve a potom zmeníte názor.
P.S: som veriaci a nenávisť vzbudzovať nechcem, lenže podporovať lenivosť a lajdáctvo je tiež hriech......
Inka - 46.74.*.* (25.11.2011, 10:29 @437)
Nech sa paci pan Benjamin,
ked nas tak presviedcate ,aby sme sa naucili s nimi zit,pridte byvat do Podsadu,kupite tam lacno dom,pretoze sa odtial ludia , ktori ich maju uz dost ,stahuju prec a skuste si to ,dobre sa ukludnuje inych spoza plota ,,,syty hladnemu neveri. Ved uz ako dlho sa ucime spolu zit ? vsetko co dostali v inych mestach zdevastovali, vy verite na zazrak?
195.68.*.* (25.11.2011, 10:06 @421)
Milý Benjamín aj ja som veriaci a mám veľký vzťah k nášmu Nebeskému Otcovi. Iste pracuješ v komunitnom centre, ktoré navštevuje možno 5%-10% osadníkov. Učíte ich návykom, ktoré po príchode domov do osady stratia a pokračujú vtom, čo robia ich rodinný príslušníci. To, čo robíte vy robili predtým mnohí ľudia v Podsadku, viedli ich k Pánu Bohu atď. Robili to, ale bez toho aby im niekto za to zaplatil alebo aspoň poďakoval. Vzdali to, lebo to neprinieslo ovocie a nemalo to význam. Vaše komunitné centrum, ktoré je dotované EU a ako ty hovoríš funguje niekoľko rokov a učí rómov existovať, pýtam sa Vás prečo mladý róm znásilnil starenku, prečo poštárky, ktoré im nesú poštu boli viac krát napadnuté, hovoríš o spolupráci-prečo keď stará pani vám príde povedať, že rómovia jej vytrhujú dosky zo stodoly, tak sa jej vy vysmejete do očí, že čo vy stým máte-veď vy ste komunitné centrum, a to je ešte mnoho iných prípadov. Pýtam sa Ťa budeš v tom pokračovať aj keď Ti za to nezaplatia? Budúcnosť je neistá EUROPA ma už teraz dosť finannčných problémov, môze sa stať že nebude dosť peňazí na takéto centrá, čo potom - Ty bušeš v tom zanietene pokračovať ďalej bez výplaty? Pýšiť sa tým, že Stará Ľubovňa je medzi prvými, čo takéto veci tu zaviedla je smiešne. Ak by chceli zaviedli by to aj v mnohých iných mestách a dedinách, len majú na to iný pohľad a zdravý rozum. A tu žiješ Ty, ja a XYľudí a kam sa asi Stará Ľubovňa poberá.
Benjamín (25.11.2011, 0:09 @006)
minca má dve strany
Je mi hrozne,keď čítam tieto komentáre. To už nie je o
rasovej neznášanlivosti,vy doslova burcujete ľudí k násiliu a vidíte iba jednu
stranu mince. Iba v krátkosti. Áno, v Podsádku je Komunitné centum, ktoré
navštevujú prevažne Rómovia, ale aktivity, ktoré tam roky vykonávajú zapálení
ľudia pre prácu(Rómovia i Slováci spolu),môžu navštevovať všetky deti bez
rozdielu. Tam si deti robia úlohy a učia sa nové aktivity, ktoré by ich rodičia
nenaučili, lebo ani im to nemal kto ukázať. Môžme byť šťastní, že sme sa
nenarodili v osadách a sme natoľko zdraví, že si vieme pomôcť aj sami. Že
začali konečne v niečo a niekoho veriť? Ani nám nikto neupiera právo na Vieru a klobúk dole pred kňazom,
ktorý ich to naučil a priviedol ich k Bohu. Že chodia do školy? Právo na vzdelanie
je jedna z prijorít štátu už od vlády Márie Terézie. A že Mesto chce riešiť
problém v Podsádku je neodškriepiteľné! Aby ste vy obyvatelia mohli v pokoji
prejsť aj v noci po ulici bez strachu, podporujú poslanci všetkých Rómov, ktorí
chcú chodiť do školy a vyučiť sa aspoň remeslu, pretože majú zdravé ruky a nohy
a vedia ich využiť aj na prospešné veci ak im dáme šancu, všetkých, ktorí chcú
začať žiť sporiadane a živiť sa prácou.Sami vravíte, že takých poznáte, tak
prečo nie aj tí z Podsádku? Sebe Podsádčania škodíte, ak tie roky práce s
komunitou pri vás, teraz zničíte a nedáte im možnosť teraz ukázať, že vedia byť
aj slušní a pracovití ak dostanú šancu. Mali by ste sa hnevať na tých, ktorí v
parlamente tvoria zákony a využívajú ich všetky sociálne ohrozené skupiny,
nielen Rómovia, ale aj bezdomovci, alkoholici, narkomani... „Kto je z vás bez
hriechu, nech prvý hodí po nej kameňom.“ Dajte im najprv šancu a keď zlyhajú,
potom kameňujte. Sme civilizovaní ľudia a nie Barbari, násilie nič nerieši.
Veľmi vám držím prsty, aby ste na vec začali pozerať triezvymi očami a aby ste
dokázali žiť spoločne v tolerovaní jeden druhého.
Martin - 195.68.*.* (24.11.2011, 23:12 @967)
EU si robi zo slovenska rezervaciu
EU si robi zo slovenska rezervaciu ako v USA s cervenokozcami,tlacia peniaze len kvoli tomu aby neutekali do susednych bohatsich krajin aby si ich udrzali od tela a nasi politici im velmi pekne dakuje za evricka z ktorich sa nabalia aj oni! to iste roby aj Mesto Stara lubovna,stahuju ich do susednich obci a dedin aby mali mesto ciste a tiche! ale mi biela mencina sa mozeme ... DAKUJEME!!!
vindovs - 83.117.*.* (24.11.2011, 22:38 @943)
1111
co sa dialo v chorvatsku toto iste bude na slovensku
vindovs - 83.117.*.* (24.11.2011, 22:35 @941)
1111
toto je na celom slovensku ubohe oni su chranene zvierata
Anna - 95.102.*.* (24.11.2011, 22:27 @936)
KONEČNE!!!
KONEČNE!!! Áno, aj my máme právo vyjadriť svoju OPRÁVNENÚ nespokojnosť, tak buďme dostatočne hlasní, lebo musíme prekričať cigánov! (pomenovanie cigán nie je urážlivé, pretože ide o etnockú skupinu) Podsadčanov plne podporujem, je to choré, čo sa tam deje...
Stano - 213.81.*.* (24.11.2011, 21:03 @877)
Janys a Janosik
Tak zavolajte toho Kotlebu a jeho druhov, nech pridu do Podsadku a uvidime kolko pride Lubovianov aspon budeme viediet ci to somranie popod nos aj niekto fak mysli vazne a je ochotny aj prist a nieco pre to urobit. Mozno to bude taka vystraha pre tu lajdac. Ja pojdem aj ked Kotlebove riesenia nezdielam. Kto sa hlasi?
Inka - 46.75.*.* (24.11.2011, 20:42 @862)
NIEKTO = INÍ
VAZENI,NIEKTO SA MA DOBRE ,LEBO DOSTAVA AKOZE NA CIGANOV OD EU A INI SA MAJU DOBRE,LEBO DOSTAVAJU OD MESTA A AJ OD STATU ,KOMU TO DLHSIE VYDRZI? VERTE ZE TYM INYM......CIZE NIEKTO je ako ti INI, Aj NIEKTO aj INI su spokojni,ale tych OSTATNYCH co poctivo pracuju NA UKOR RODINNEHO STASTIA NIEKEDY ,CI UZ DOMA ,CI V ZAHRANICI, sa uz nepytaju,pretoze doposial TICHO TOLEROVALI ,,, ALE AJ TEN NAJVACSI LADOVEC SA RAZ POHNE, NO POTOM HO UZ NEZASTAVI NIC,,,
aJ JA PODPORIM VSETKYCH SLUSNE ZIJUCICH OBCANOV V PODSADKU A NA MYTNEJ TOBOZ,ZASLUZIA SI KONECNE POKOJ OD ROMOV TAM ZIJUCICH,PAN PRIMATOR ANI NETUSI AKO DOKAZU ZNEPRIJEMNOVAT,ZIVOT BIELYM,NECH IDE KAZDY VECER PESO Z PRACE PO 22.00 HODINE A POTOM UVIDI,AKA JE TO SLAST KED HO BUDU NAHANAT ,NADAVAT MU AKO TO ROBIA BIELYM, LEN TAK PRE ICH ZABAVU. lUDIA CO TAM ZIJEME NEMOZEME IST NA HRAD DO PRIRODY SA LEN TAK POKOCHAT,LEBO VAS V LESE NAPADNU ,AK SA VOBEC PODARI PREJST BEZPECNE CEZ ICH OSADU A NECHCEM CITOVAT CO VSETKO DOKAZU VYPUSTIT Z UST NA ADRESU BILEYCH, PROVOKUJU PSOV PROTI VAM,LEN TAK ABY SA ZABAVILI, ALE PAN PRIMATOR TAM SAM,NIKDY NEBOL,TREBA SI TO SKUSIT A POTOM ICH TAM STAHOVAT,,,OSPRAVEDLNUJEM SA,NEMAM ZAUJEM NIKOHO TYM URAZIT ,ALE TAKTO TO DALEJ NEPOJDE K DOBREMU,ZIJEME POCTIVO ,STARAME SA,OBETUJEME VSETKO PRETO ,ABY TATO NASA CAST MESTA AKO TAK VYZERALA,NO VDAKA NIM BUDE CORAZ VIAC VASCOU HANBOU NASHO MESTA.
Martina - 195.68.*.* (24.11.2011, 20:09 @840)
Pripájam sa a podporím obyvatelov,konecne uz musi prist nejake riešenie,lebo toto nie je nromalne ze stat sa stara len o romoch a o nas bielych nema zaujem nikto.
Ema - 195.91.*.* (24.11.2011, 19:44 @822)
Pripajam sa a podporim obyvatelov.Velmi spravne rozhodnutie.Netreba sa dat a treba to dotiahnut do konca.Primator SL katastofa.
filip - 195.168.*.* (24.11.2011, 19:04 @795)
predame podiel v slobytermoekosomarmone investorom, ktorý nas spasia a naviac za zinkasované eurokoruny podporime romov v podsadku... je chvalyhodne pomahat
jozef - 195.168.*.* (24.11.2011, 14:48 @616)
smutne
Spamätajte sa a zachraňujte ..dobre veci aby kvitli a nie zlo, ktoré nici moralku a hlavne mlade rodiny , ktorá sa snazia .
195.68.*.* (24.11.2011, 12:56 @539)
Mesto do toho nevráža podľa mňa skoro žiadne peniaze, tie peniaze sú z Európskej únie a únia robí chybu že dáva peniaze pre sociálne slabších a na nás bielych kašle...
fero - 195.68.*.* (24.11.2011, 12:13 @509)
musí prísť zmena
Obyvatelia Ľubovne a okolia je to veľmi smutné, že zastupiteľstvo SL vytvára z mesta druhý "Veľký Krtíš". Pýtam sa Vás "Vy" tu nežijete?! Nemáte tu domy, pozemky, prácu, deti, vnúčatá atď. To sa tu budú donekonečna podporovať cigáni? To robili primátor a zastupiteľstvo mesta predtým! Vám ide tiež pri voľbách o tých 300-ak nie viac cigánskych hlasov. To chcete úplne zruinovať naše mesto a ľudí, ktorí tu žijú, ktorí investovali nemalo peňazí do svojich nehnuteľnosti, na ktoré väčšina z nás musela pracovať, alebo pracuje v zahraničí. Myslel som si, že príde zmena, že niekto začne robiť niečo pre mladých /bielych/ ľudí, aby tu zostali a vytvárali si rodiny. Ak sa tu nedá dotiahnuť žiaden investor, tak vytvorte podmienky pre rozvoj cestovného ruchu a nie podmienky pre rozvoj cigánov. Veď tí cigáni žijú v blízkosti hradu, ktorý je dominantou Prešovského kraja, len cca. 200m. Na západe /EU/ vytvárajú pri takýchto miestach plavárne, reštaurácie, penzióni, kde sa turisti zdržiavajú. Tu sa vytvára niečo iné...Neviem si predstaviť ako by to vyzeralo, ak by napr. pri Trenčianskom hrade bola osada. Ľudia z okolia 20km by ich už dávno odtiaľ vybagrovali. Momentálne je v Podsadku 1200 cigánov pred 10rokmi ich bolo 600, z toho je cca. 700 detí. Ak to tak ďalej pôjde, tak o 10rokov ich bude možno 5000! čo je 50% obyvateľov mesta. Potom už nebudú voliť Vás ale niekoho z osady. Takže mesto bude mať rómskeho primátora. A to už bude neskoro!!! Navrhujem ako občan tohto mesta,aby mesto zobralo pôžičku z banky a vyplatilo cigánov, nech idú odtiaľ preč. Čím viac ich bude tým budú silnejší a fondy z EU raz skončia, ruky budú naťahovať smerom k vám - takže mesto si nakoniec bude musieť požičať a dovtedy to bude,pokiaľ SL nezbankrotuje, a nehovoriac tu o kriminalite/znásilňovaní, rabovaní atď./ Preto sa zamyslite nad tým, a bojujte, pretože tu žijeme my a z Bruselu a ani z Bratislavy nám nikto nepomôže. To čo tu písem je pravda, ktorá nás čaká. A ak sa chce, dá sa všetko zmeniť-veď ide o nás obyvateľov okresu Stará Ľubovňa.
Karci - 195.28.*.* (24.11.2011, 11:31 @480)
mikimu hlavne, ale i ostatnym
Nikoho neobhajujem, ale nebudem nikomu ani robit sudcu. Do osad vyclenili romov neromovia. Taky vyvoj sa dal cakat. Vsetko, co zije v tlupe z nej raz vylezie a robi cirkus. Nezavidim Vam tu situaciu. A chapem Vas postoj. Ale nasu zlost (podla Vasho vzoru) by sme mali obratit na kompetentnych a nie na romov. Oni nebudu premyslat nad tym, co a kde urobili zle a cakat sa to od nich neda. Tie reci o tom, kolko dostavaju, kolko beru.... Pravda ale je, ze kazdy moze. Len my tak zit nechceme. Ano, aj mne by stat dal mozno 700 eur, vylozil by som si nohy a fajcil a pil. Ale to nie je moj zivotny ciel. Ak niekoho je, nech sa paci. Lenze stat, mesta a obce su tu na to, aby zabezpecili nejaku normalnu rovnovahu. Zlyhavaju. Nie my. Ani romovia. Nasi vyvoleni na to kaslu. Miki, drzim Vam palce a podporujem Vas vo Vasich aktivitach a verim, ze Vas boj bude boj za normalny fungujuci system a nie boj proti skupine ludi. (aj ked ziju ako tlupa "nechcem-povedat-coho", stale su ludia).
89.102.*.* (24.11.2011, 10:16 @428)
Pravda je to
Ja sa pripajam ku ludom z Podsadku a celkovo aj ku ludom z celeho Slovenska,pretoze to co dostavaju tie CIGANSKE SVINE tak toto uz je diskriminacia BIELYCH.Ja sa nevladzem prizerat aky su oni sociali a chudaci dementny,okradaju stat a to o velke peniaze a este chcu po nich strechu nad hlavou.NASRAT...Pre zastupcov statu chapem ze to nieje jednoduche ale nech ich aj oni trochu poslu do banky nech si pozicaju a ked im banka neda tak pracovat trebars aj do zahranicia.Z riti im neodpadne ked pojdu do prace.Mlady ludia utekaju za pracou prec na zapad a po niekolkych rokoch budeme zamestanavat ukraincov vietnamcov a inych ludi zo zahranicia z vychdnej casti europy.Mladi odchadzaju len koli tomu ze dostane minimalnu mzdu ked ju vobec dostane na raz a cigan sadi na namesti pije cuco a pobera take davky ze bielemu byto stacilo aspon na dva mesiace.Pozerali sme reportaz v tv a tam sa stazovala ciganka ze dostava IBA patnac tisic a z ceho ma zic ha?????Tak som myslel ze prekopnem televizor ale bol drahy.Tie svine si nic nevazia lebo na tom nepracovali ale dostali to zdarma a preto rozbiju ved co stat im da nove a ked neda tak pojdu do Strazburgu riesitstatnu diskriminaciu.Jedini obdćania na Slovensku ktori su doslvne diskriminovani su BIELI a nie CIGANI,ziadni romovia vzdy boli su a budu len KOCOVNI CIGANI.
miki - 85.237.*.* (23.11.2011, 21:29 @895)
a ešte.....
a zabudol som dodať, že toto celé je o tých z osád, lebo tí, čo žijú medzi bielymi v meste sú predsa len iní. A mnoho z nich sa takéto články dotknú,ale mali by pochopiť, že o nich to nieje.....
miki - 85.237.*.* (23.11.2011, 20:59 @874)
autor listu.....
zdravím diskusiu - je dobré, že sa tu debatuje na tak aktuálnu tému a pre tých, čo sa tu cigánov zastávajú - nech sa páči - mám v ich blízkosti v Podsadku rodičovský dom a dám Vám možnosť tam žiť - nie mať len silné reči, ale skúsiť s ,,nimi,, žiť v realite. Ja som musel opustiť rodičovský dom, keď chcem z detí vychovať slušných ľudí a žijem v drahom podnájme.......Ustupujeme, lebo chceme slušne žiť a štát by nás mal chrániť. Keby ten môj rodičovský dom nedajBože vyhorel - postaví mi mesto nový........asi nie - nie som cigán.......
ja - 87.197.*.* (23.11.2011, 17:39 @735)
myslim ze su medzi nimi aj zodpovedni ktori nechcu nadaej zit medzi nimi ostatnymi a chcu sa odstahovat za vlastne peniaze ktore si zarobili vlastnymi rukami a kedze som s niektrymi pracova cele leto tak viem o com hovorim ae stale to nestaci je totiz neskutocne vela tych ostatnych ktorym takyto system vyhovuje a cey mesiac len cakaju na podporu aby ju mohli za jeden den celu rozje..t a pretoze teraz pocas skoskeho roka pracujem v jednom nemenovanomnakupnom centre tak vidim tychto nasich spoluobcanou ako okolo 18 dna v mesiaci ako tlacia pred sebou pne kosiky za ktore zaplatia aj 100eur a niektori sa tam objavia aj niekolko krat do dna tak je neskutocne ze niektori ludia musia neskutocne hospodarit aby so svojimi peniazmi vystacili na cely mesiac a tymto ludom ani ne je priznana ziiadna soc. davka hoci pracuju aj 10 hodin v kuse tak mozem povedat iba ze toto je slovensko a uz netreba nic dodat
Karci - 195.28.*.* (23.11.2011, 14:08 @589)
a nech sa paci
Vážení, problém máme v systéme. Preratávať, kto koľko zarobí a kto koľko dostane na dávkach nemá zmysel. Ak nedá štát príspevok rómom, nech ho nedá ani nerómom. Ak nechceme, aby ich deti dostávali lacné obedy, zrušme povinnú školskú dohádzku...
Tá protirómska propaganda na úrovni celej republiky je chorá. Ľudia, čo blízko nich žijú, vedia, aké to je. Riešenie nie je jedno, je ich veľa. Rómovia sú nevzdelaní, mnoho z nich je lenivých a demotivovaných, často sú tak geneticky zdeformovaní, že myslenie od nich nemožno čakať. Generalizovať, alebo vzťahovať to len na rómov - ani náhodou. Aj nerómov je takých niekoľko. Nenávisť tu ale nemôže hrať rolu. Potom rovno púšťajme vozičkárov z kopca do vody. (znie to hnusne, ale je to len pre demonštráciu takýchto postojov!). Predovšetkým: zamyslime sa my, čo myslieť môžeme a vieme. Na čo živíme sociálnu poisťovňu a tie tety, čo tam kašlú na robotu a svoje povinnosti. Detto platí pre daňový úrad a úrad práce. Tam sa to "popsulo". Tí ľudia majú dbať na to, aby nevznikali rozdiely, s ktorými sa stretávame. Lenže keď za okienkom na sociálnej poisťovni sedí pani, ktorá neróma pošle po pečiatku z Ľubovne aj do Prahy, len aby sa ho zbavila a s tým istým cieľom radšej rómovi opečiatkuje všetko, dá do rúk a znesie mu aj modré z neba.... Keby sa týmto našim "bielym" tam, kde berú peniaze z nášho chcelo, nemusíme tu mať ten bordel. A potom vyselektujme tých príživníkov, ktorí fakt sedia a jedia za naše a tým nedajme.... Myslím si, že za krátky čas by medzi nimi boli aj tie panie spoza okienok na úradoch...
Foly - 213.81.*.* (23.11.2011, 12:39 @527)
jednoznacne nieco stym treba robit,ist a strielat ich nic ine nepomoze.
dexi - 89.176.*.* (23.11.2011, 9:08 @380)
nezmení sa nič :'(
Ludia moji zlaty,,možete písat,stažovat sa i v Brusseli,,neurobíte s tím nič a to je to nasmutnejšie čo može byt :( ta bezmoc a strach z toho čo bude dalej,,a ako nalejme si čistého vína ludia zlatý,,vieme všetci dobre a sme si velmi dobre vedomí že lepšie to nebude,,k lepšiemu to nepojde a to je fakt velmi smutné...vela ludí sa čuduje,prečo veškerá mladež a už nie iba mládež uteká do zahraničia pracovat a prakticky už aj žit...je to smutne ale je to tak...
213.81.*.* (22.11.2011, 23:40 @986)
ťevo, Uhlik Stano, Ked ich nenaučil pracovať a slušne žiť komunizmus, ked museli isť každý deň do práce, deti museli byť v škole a čisté, tak teraz ich táto demokracia nenaučí nič. Prečo sa niektorí prispôsobili,. Ved bieli tiež niektorí žijú ťažko ale sa snažia gazdovať s korunami. Ale ta banda nechce sa to učiť, ani zmeniť spôsob života. Beru uvery soc. dávky, lebo nič nemajú. Tebe na soc. povedia predaj auto,. predaj dom, zariadenie a potom dostaneš dávky. A to nehovorím o dalších krivdach, zadarmo pomôcky v škole, strava a pod. to ešte pracujú načierno. Postav rano auto ku kolonii. Hned maš brigadníkov za keš.
213.81.*.* (22.11.2011, 23:29 @979)
Nezabudnite na to, že sa hrubo porušuje Ústava Slovenskej republiky. My biely sme utláčani. A tejto strany by sa to malo napadnuť.
Janys - 95.103.*.* (22.11.2011, 21:52 @911)
Úplne súhlasím so Slavom, Števom a Stanom. No nestačí len tu niečo napísať, treba konať! A my všetci môžeme povedať tejto nespravodlivosti STOP voči nám tvrdo pracujúcim ľuďom!!! Preto poďte ku voľbám a voľte konečne stranu, ktorá to naozaj zmení. Nie tie ktoré o zmenách len hovoria v predvolebnej kampani a keď sú pri moci neurobia nič. Vraj rasizmus. Áno je to rasizmus, ale voči bielym ľuďom a nie cigánom! Preto budem voliť stranu M.Kotlebu a to právo máte aj vy! Hovorte si koľko chcete,že je to len nejaký ostrý aktivista a že chce voči takémuto utláčaniu ,,krvilačne" zakročiť. Mám taký pocit, že ak chceme mať v tomto konečne poriadok tak inak to nejde. Poďte ku voľbám a rozhodnite sa správne!
Slavo - 195.68.*.* (22.11.2011, 14:29 @603)
Dúfam že týmto listom sa podarí obyvateľom mestskej časti podsadok presadiť si svoje práva...ktoré v dnešnej dobe sú oproti cigánom dosť zanedbávané.Už pri prechádzke mestom si môžete všimnúť že týto asociály majú peniaze na cigarety a alkohol.Ale s prídavkami by im mali chodiť domov a lektory slušného správania.Nemožno vravieť o prirodzenej neznášanlivosti medzi cigánmi a bielymy a ked zoberiete predsudky stranou zistíte že si za to môžu samy.A ako môže niekto žiadať národnú hrdosť.Ved za taký štát ako je slovensko sa môžeme hanbiť.Ved tu ma cigán večšie slovo ako piati biely.A politici ty si len hrabú do vreciek.Tým čo tu napíšem nič nezmením ale spolu občania sa to dá.Nehovorte že sa vás to netýka.Lebo príde čas ked sa to nebude mať koho týkať už to nebudú biely a cigáni.Lebo nakoniec tu žiadny biely neostanú.A všetci tý čo hovoria o neznášanlivosti a rasizme.Skúste sa narodiť v takom podsadku a báť sa ísť večer von sa prejsť či dokonca báť sa vo vlastnom dome napadnutia,krádeže či dokonca horších vecí.A to sú na slovensku ludia aj horšie na tom a štát radšej podporí cigánsku rodinu na úkor bielej.preto si deti v dnešnej dobe dovolia len cigáni a ešte v takom množstve lebo dať dieťatu slušný základ stojí viac než si vela mladých párov môže dovoliť.Raz sa tomu niekto bude musieť postaviť.A POVEDAŤ STOP!!!!
Števo - 213.81.*.* (20.11.2011, 16:04 @670)
Re: Stano
Presne tak. Absolútny súhlas. Mnoho ľudí pracuje za minimálnu mzdu a také nízke platí aj odvody. Keď príde na dôchodok tak mu vypočítajú minimum. A róm, ktorý nikde celý život nerobil? Jemu dôchodok vyrátajú z priemernej mzdy (ktorá je o dosť vyššia než tá minimálna). Kde je tam spravodlivosť?
Vždy platilo, že "bez práce niesu koláče". Niekto má asi iné príslovie: "bez práce budeš mať koláče."
Stano - 213.81.*.* (20.11.2011, 12:05 @503)
Ja osobne nemam absolutne ziaden problem ak mam z mojich dani ptatit niekho kto stratil pracu a cez prechodne obdobie, pokial si nenajde novu potrebuje peniaze. Ale ak to niekto dlhodobo zneuziva a pracovat nechce, urcite si nic nezasluzi. Ako som pisal prace je vsade dost len niektorym sa pracovat nechce alebo mozno neoplati. System vsak nemoze byt nastaveny tak, ze niekomu sa pracovat neoplati lebo na davkach dostane viac.
Uhlik (19.11.2011, 1:14 @051)
Re: Stano
tak potom je to jednoduchá matematika - keď zarábaš a nechceš sa o svoje peniaze deliť s chudobnými, tak potom aj keď náhodou nebudeš zarábať nečakaj, že sa niekto bude chcieť o svoje peniaze deliť s tebou ... čiže buď nechajme sociálne výhody pre všetkých a plaťme aj tým, čo nikdy nepracovali alebo sociálne výhody pre všetkých zrušme a potom predávaj majetok, keď prídeš o prácu ... nezabúdaj, že existuje mnoho aj nerómskych rodín, ktoré poberajú všetky tieto príspevky rovnako ako rómovia, takže nepozerajme sa na to len ako na rómsku problematiku, ale ako na sociálny systém všeobecne ...